Wednesday, August 17, 2011

Tiada daya upaya melainkan dengan izin NYA - 2

Sepatutnya aku happy kerana idaman hati sudah ditemui, tapi entah kenapa hati dan fikiran ku kosong. Kerananya aku jadi tidak keruan, lalu dinda ku di tanahair ku hubungi, bertanya pendapat, seperti biasa bila aku keliru atau berada di persimpangan. Ku katakan pada Mas, segala yang ku impikan sudah ada pada kereta itu, packagenya lengkap seperti diingini. Tapi entah kenapa aku rasa kosong, hingga tidak mampu planning dan buat decision. Setelah berdiscuss beberapa ketika, aku kembali termenung. Akhirnya aku nekad untuk pergi view kereta tersebut. Sekurangnya aku bagi peluang pada diriku untuk membuat decision terbaik nanti. Walaupun bertekad untuk bertemu seller, aku masih dalam kekosongan sehingga tiada persediaan untuk perjalanan jauh yang harus ditempuh. Kebiasaan ku, pasti aku akan planning dari sekecil perkara sehingga sebesarnya. Akhirnya aku bangun lebih awal dari kebiasaan di satu pagi. seawal 6 pagi sudak terpacak di tepi jalan menunggu cab yang akan menghantarku ke train station. Tidak pernah aku ke mana2 dengan train tanpa membeli tiket secara online, itu lebih aku sukai kerana dapat budget masa perjalanan etc. Tapi kali ini, kerana kosongnya hati dan fikiran, aku melompat naik ke dalam train jam 6.30 pagi tanpa tiket, ahhhhhh beli jer atas train walaupun lebih mahal, itulah yang aku lakukan.

Perjalanan 3 jam setengah dan dengan pertukaran train sebenyak 3 kali di station yang berbeza, akhirnya aku sampai ke destinasi. Mata meliar memerhati kereta yang tersusun rapi. Agak banyak kereta yang semuanya "hebat" dan mahal harganya. Di bahagian hadapan deretan kereta aku ternampak ML yang masih aku minati. Wahhhhhh hebatnya, model baru, getus hati ku sambil mata tak lepas memandangnya... tiba2 terpandang harga huhhhhhh lebih 20k!!! Dengan longlai meninggalkan kereta yang hanya layaknya masuk ke dalam mimpi tika lena. Aku menyusup masuk ke bahagian belakang sambil memerhai setiap kereta yang dilepasi. Akhirnya mata terpaku pada Rav4. Ya, itulah dia, bisik ku sambil tersenyum melerek bak kerang busuk..

No comments:

Post a Comment